כבר ממשיכים, עוד רגע...

כתיבת UX למערכות מורכבות: איך לכתוב מיקרו-קופי שיעזור למשתמשים מקצועיים

  • 24.11.2024
  • 09:00-16:15
  • Brain Embassy, תל אביב
נותרו רק 4 כרטיסים

אודות הסדנה

במערכות מורכבות* קשה מאוד (יש שיגידו בלתי אפשרי) לעמוד בדרישה שהממשק יסביר את עצמו. כשמדובר במערכת מקצועית עתירת נתונים, עם מאות פיצ'רים, אינספור מסכים, טבלאות ענק והמון אחריות מקצועית – הניסיון ליצור ממשק אינטואיטיבי נתקל שוב ושוב בגבולות של עצמו, ולפעמים אין ברירה: צריך להסביר את המורכבות גם במילים, במיקרו-קופי, בתוך המוצר עצמו.

ואז עולות השאלות: להוסיף טולטיפ? זה ארוך מדי? יקראו? זה מספיק מקצועי? לשים אות גדולה בתחילת כל מילה? זה המונח המתאים? צריך מילה ליד האייקון? כמה מילים אפשר על הכפתור?

ויש גם שאלות גדולות יותר, מציקות לא פחות, כמו: איך להישאר אחידים לאורך כל המערכת (אולי אפילו לאורך כמה מוצרים)? איך להתאים את הטון לסיטואציה המקצועית? ולמה לעזאזל אין לנו עדיין Style guide וכל אחד עושה מה שבא לו?

מהסדנה תצאו עם כלים שיטתיים לענות לכל השאלות האלה ולקבל החלטות של קופי שבאמת יעזרו למשתמשים שלכם. בסדנה תקבלו גם הנחיות מפורטות איך להכין Style guide משלכם לקופי – כזה שתוכלו פשוט לקחת וליישם צעד-צעד.

* הסדנה מתמקדת במערכות באנגלית (אבל תתאים גם למערכות בעברית).

בסדנה תלמדו

חלק ראשון: יישור קו

  • מה זה מיקרו-קופי?
  • מה התפקיד של מיקרו-קופי במערכות מורכבות, ומה צריך לשנות בגישה כדי שהקופי במערכת באמת יעזור למשתמשים?

חלק שני: אסטרטגיית שפה

  • Voice, Style guide ו-Copy system – מה זה מה ואיך מכינים אותם?
  • עקרונות כתיבה ללוקליזציה או למשתמשים שאינם דוברי אנגלית שפת אם
  • איך כותבים פשוט ובהיר ועדיין סופר-מקצועי?

חלק שלישי: איך לעזור למשתמשים לעבור יום עבודה בלי לפנות ל-user guide, או חס וחלילה לתמיכה?

Best practices לכתיבת מיקרו-קופי לכל קומפוננטה:

  • טפסים ופעולות מורכבות
  • כפתורים
  • הודעות שגיאה ושאר אלרטים
  • Confirmation dialogues (תיבת אישור)
  • Empty states (מצבי אפס)
  • דאשבורדים
  • הודעות הצלחה
  • אונבורדינג
  • זמני טעינה והמתנה
מיכל קסל שיטרית

מיכל קסל שיטרית

כותבת UX ומומחית לוקליזציה, דראפט

מיכל קסל שטרית היא כותבת UX בחברת דראפט. היא כתבה ותרגמה מיקרו-קופי למוצרים שאולי השתמשתם בהם בעצמכם, כמו yes, ביט, Vimeo ועוד. היא גם לימדה צוותים בסטארטאפים ובחברות ענק בישראל ובעולם, מפלייטיקה עד טסלה, איך לכתוב מיקרו-קופי מדויק ומועיל יותר בכל שפה ולכל קהל.

מיכל בוגרת תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת בן גוריון, ולומדת כל יום איך להשתמש בטכנולוגיה חדשנית כדי לכתוב טקסטים למערכות דיגיטליות מהר יותר, ובעיקר טוב יותר.

סדנאות נוספות בכנס

חסות פלטינום Platinum Sponsor
בשיתוף פעולה עם Collaborators